Alla inlägg under juli 2011

Av Anna Anonym - 31 juli 2011 19:03

Thats me!


 


Vad har jag lärt mig idag då? Jo, att använda solskydd, och att min bikini inte ger de snyggaste ränderna.

Av Anna Anonym - 31 juli 2011 00:34

... och lite mer ostbågar.
Har kikat på "The resident" med Jeffrey Dean Morgan och knaprat på ostbågar. Han är ju sjukt sexig och charmig.
Kanske inte så charmig i just denna film dock.
Annars hade jag gärna bytt ut ostbågarna mot honom när som helst   


Av Anna Anonym - 30 juli 2011 19:21


Så var det lördag. Har bara köpt godis till barnen som jag själv inte är så förtjust i.
Dock kommer jag nog överskrida mina points lite då det finns ostbågar.

Hittills har dagens matintag sett ut som så här:

                          

                          Frukost, ostmacka 3,5 p  


   

                   Lunch på jobbet, brockolisoppa 5 points

                      Mellis där emellan blev en banan

 

   
        Middag, taccosallad med guacamole hela 11 points

 

Synd att avokado ska vara så fett. Min favorit annars ju. Hade det varit 0 points så hade jag ätit flera om dagen.
Nu har jag 1,5 points kvar för idag. Undra hur många ostbågar man får för det...

 

 

Av Anna Anonym - 29 juli 2011 21:02


Brist på fantasi gjorde att kvällsmaten blev 2 st ostmackor på  7 points. 5,5 kvar.
Imorgon måste jag handla lite och fylla på kyl och frys.
Men nu blir det filmtajm med iskall cola light och mysigt sällskap   

Av Anna Anonym - 29 juli 2011 19:50


Har varit för varmt för att jobba idag.
Men nu är passet slut, och jag är ledig ända tills... imorgon..

Lunch på jobbet och mellis blev som nedan

      

  Lunch sparrissoppa 5 points                   mellis 0 points

Trodde maten skulle stå på bordet då jag kom hem. Men idag hade visst maken strejkat. Så jag får väl se vad jag letar fram till kvällsmat.

Av Anna Anonym - 29 juli 2011 10:34

Oj vad jag sov länge idag. Ska ju snart jobba ju.
Frukost, dusch och shoppa lite käk till jobbet är nog precis vad jag hinner med.
(Och slänga in ett inlägg här också då :)
           
           Frukost ostmacka 3,5 p & melon 0p.   17,5 points kvar idag.

Jobbar lång dag idag. Så på med stegräknaren och se hur långt jag går på jobbet.
       

Av Anna Anonym - 28 juli 2011 21:19

.. och lite näring.
Orkar inte bry mig idag.

Gissa vad kvällsmaten blev?! Stekt potatis med ketchup.
Och Hea! Ketchup är väl en grönsak   

Hade tänkt ta en Sparrissoppa till kvällsmat, men förpackningen var bruten, så jag vågade inte ta den.
Gjorde istället en spenatsoppa, men stod i andra tankar då jag saltade och saltade vrålmycket. Var bara att skölja ned i slasken. Så då blev det potatis.

Fick av misstag i mig en halv krämbulle på jobbet idag också. Jaja!

                
Imorgon är väl en ny dag...

Av Anna Anonym - 28 juli 2011 13:15


I nuläget ser det iallafall ut som jag kommer klara denna dagen utan att falla dit.
Slog på "stort" även på lunchen. Stekt potatis med lite ketchup.

           valfri mängd potatis 2 p, 10 g margarin 3 p = 5 points

 

Känner mig seg och slö idag, och inte sugen att göra något mer än slappa.
Dock ska jag snart jobba. Så jag ska bara se klart på True Blood och ta en dusch.
Men idag har jag låtit stegräknaren vara.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Presentation

Veckoresultat

Startvikt 13/7 2011 92,1

v.1  91,2    minus 0,9 kg

v.2  89,1    minus 2,1 kg

v.3  87,6    minus 1,5 kg

v.4  86,6    minus 1,0 kg

v.5  85,5    minus 1,1 kg

v.6 En vecka all inclusive   
v,7   88,4    PLUS 2,9 KILO...

Omröstning

Har du problem med din vikt?
 Nej
 Ja - överviktig
 Ja - väger för lite

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards